.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رتبه ایران در جهان از لحاظ تعداد جمعیت

یک جمعیت شناس گفت: طبق آخرین اطلاعات جمعیت ایران حدود ۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که ایران از لحاظ جمعیتی در رتبه ۱۸ دنیا و ۱۰ آسیا قرار دارد و در منطقه نیز سوم است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس  طه نوراللهی در همایش چشم انداز جمعیت ایران در افق ۲۰ سال آتی با اشاره به اینکه جمعیت هر کشور از مولفه‌های مهم اقتصادی و اجتماعی هر کشور است، اظهار کرد: موضوع جمعیت از ابتدای خلقت مطرح بوده و این در حالی است که در تمام دنیا بعد از جنگ جهانی دوم و از دهه ۱۹۷۰ شاهد کاهش جمعیت جهان بوده‌ایم، البته این کاهش مربوط به آمارهای رشد جمعیت است.

این جمعیت شناس اضافه کرد: در سال ۱۹۵۰ جمعیت دنیا حدود پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر بوده، در سال ۲۰۱۴ از مرز هفت میلیارد انسان گذشته و در سال ۲۰۵۰ به نه میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر می‌رسد. وی با بیان این‌که طبق آخرین اطلاعات جمعیت ایران حدود ۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است عنوان کرد: ایران از لحاظ جمعیتی در رتبه ۱۸ دنیا و ۱۰ آسیا قرار دارد و در منطقه نیز سوم است.

نوراللهی با بیان اینکه سهم جمعیت ایران در آسیا ۱.۸ درصد و در کل دنیا ۱.۱ درصد است، خاطرنشان ساخت: از سال ۳۵ تا ۹۰ جمعیت کشور حدود چهار برابر شده است، در گذشته هر مادر ایرانی به طور متوسط ۶ تا هفت فرزند داشت که دلیل عمده آن مرگ و میر بالای کودکان و نوزادان بود./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.182 seconds.